Visas fotogrāfijas no Michael Molter
Kā ainavu fotogrāfam man patīk atrasties dabā, tāpēc man ir svarīgi pēc iespējas vairāk iegūt attēlus pareizi tieši kamerā, ļaujot man pavadīt vairāk laika vidē un mazāk laika aiz datora ekrāna, lai tos uzlabotu. Tas ir iespējams, izmantojot filtrus.
Es savā fotogrāfiskajā darbībā izmantoju filtrus trim galvenajiem mērķiem;
- Lai izlabotu nevēlamus gaismas efektus, piemēram, atspulgus, kurus var noņemt, izmantojot apļveida polarizācijas filtru. Vai arī lai samazinātu mākslīgās gaismas nokrāsu naktī, izmantojot “NiSi” dabisko nakts filtru.
- Lai līdzsvarotu visa attēla ekspozīciju, kontrolējot gaismu noteiktās vietējos apgabalos, izmantojot gradētos neitrālā blīvuma (GND) filtrus.
- Lai pievienotu attēliem radošu elementu, kontrolējot ekspozīcijas laiku.
Apļveida polarizācijas (CPL) filtri
Šis būs viens no vissvarīgākajiem filtriem jūsu kameras somā. To, ko veic šis filtrs, nevar iegūt, apstrādājot datorā. Atspulgu samazināšana, debess aptumšošana un kontrasta un krāsas uzlabošana ir efekts, kuru mēs tiecamies sasniegt. CPL filtrs palīdz to īstenot.
Mans mīļākais CPL filtrs ir “NiSi” Landscape CPL NC, gan nanopārklājuma (NC) dēļ, kas atvieglo tā uzturēšanu tīru, gan arī uzlabo skaidrību un krāsu piesātinājumu ainavu fotografēšanā.
Padoms – esiet īpaši piesardzīgs (-a) pret debess augšējo daļu, lai tā nekļūtu pārāk tumša. Tas jo īpaši attiecas uz platleņķa objektīviem. Novērtējiet arī samazinājuma līmeni, kuru vēlaties piemērot atspulgam uz ūdens un citām virsmām.
Graduēti neitrāla blīvuma (GND) filtri
Kā ainavu fotogrāfi mēs bieži iemūžinām savus attēlus diennakts laikā, kad gaisma atrodas pārejas fāzē starp dienu un nakti, saullēktu un saulrietu. Tas ir laiks, kad saule ir zemu un virzīta ar intensīvām siltām un aukstām krāsām. Šādās nepietiekama apgaismojuma situācijās uzdevums ir atrast veidu, kā līdzsvarot ekspozīciju, lai mēs varētu iemūžināt priekšā esošās zemes tumšo ēnu, vienlaikus izvairoties no gaišākas debess daļas pārgaismošanas attēlā.
Mans mīļākais GND filtrs ir Medium trīs soļu, kas ir mans visbiežāk izmantotais, tomēr es ņemu līdzi gan mīkstus, gan vidējus, gan cietus, gan reversus GND filtrus ar diviem, trīs un četriem soļiem. Taču ja man vajadzētu izvēlēties tikai vienu, tas būtu trīs soļu Medium (vidējs) filtrs, kas darbojas fantastiski lielākajā daļā situāciju, ar kurām es sastopos.
Padoms: jums jāpievērš uzmanība attēla daļām, kas izvirzītas apgabalā, kur GND samazina gaismas daudzumu, kas sasniedz sensoru, piemēram, kokiem un kalnu virsotnēm. Jūs saskarsieties ar situācijām, kad jums būs jāizvēlas vai nu kompensēt pēcapstrādē, vai arī mēģināt veikt vairākas ekspozīcijas un sajaukt tās Photoshop programmā. Apstrāde Photoshop programmā pārsvarā ir mans pēdējais variants, maksimāli palielinot laiku dabā.
Neitrāla blīvuma (ND) filtri
Neitrālā blīvuma filtrs kalpo tikai vienam mērķim - samazināt gaismas daudzumu, kas sasniedz sensoru, tādējādi palielinot ekspozīcijas laiku. Ekspozīcijas laika kontrole ļauj man pievienot radošus elementus attēlos, pievienojot laiku kā ceturto dimensiju un tādējādi ļaujot iemūžināt to, kas citādi nav redzams.
Piekrastes ainavas un ūdenskritumi ir vieni no maniem iecienītākajiem fotografējamajiem objektiem, un it īpaši šeit es atrodu lielisku iespēju radīt izteiksmīgumu, mainot ekspozīcijas garumu ar ND filtru palīdzību, lai iegūtu tieši tādas attēla sajūtas, kādas man patīk.
Mans mīļākais ND filtrs ir ar sešiem soļiem, taču ir ļoti ierobežojoši, ja ir tikai viens ND filtrs, jo dažādās situācijās ir nepieciešams atšķirīgs gaismas samazināšanas līmenis, tāpēc es izmantoju arī 3, 10, 2 un 15 soļu ND filtrus (secība, sākot ar vissvarīgāko).
Padoms: mēģiniet apzināties kustīgo objektu un to struktūru, ko tie laika gaitā veido, lai jūs varētu to iemūžināt savā attēlā, piem., ūdens putas vai lapas, kas virpuļo krācēs ūdenskritumu pakājē, mākoņu kustības utt.
Cits būtisks aprīkojums
Man ir arī nedaudz cita aprīkojuma, kas ir svarīgas, lai nodrošinātu ļoti asu attēlu, kas ir;
Statīvs ir obligāta nepieciešamība garai ekspozīcijai, lai iegūtu asus attēlus, un tas palīdz samazināt tempu un palielināt uzmanību detaļām – šādi tiek veidoti lieliski attēli.
Tālvadības pults/trosīte fotokameras palaišanai, kad ekspozīcijas laiks ir ilgāks, ir obligāti jāizmanto bezvadu tālvadības pults vai trosīte fotokameras taimera palaišanai, lai sāktu ekspozīciju, tādā veidā izvairoties no fotokameras trīcēšanas, ja tiecaties iegūt ļoti asus attēlus.
Drānas lēcu tīrīšanai vai tamlīdzīgas, lai notīrītu netīrumus un ūdeni no jūsu lēcas/filtra ir īpaši svarīgi netālu no okeāna un ūdenskritumiem, kur nejaušas ūdens šļakatas var skart jūsu priekšējos elementus.
Pēdējā piezīme par filtriem
Ir obligāti jāizmanto filtri, kuriem ir nulle vai maza nokrāsu, kas ietekmēs jūsu attēlus, citiem vārdiem sakot, tiem jābūt patiesi neitrāliem. Tas ir īpaši svarīgi ND un GND filtriem. “NiSi” ND un GND filtri ir absolūti neitrāli, bez nokrāsas, un tas ir iemesls, kāpēc es sāku izmantot “NiSi” filtrus, ilgi pirms tam, kad tie bija pieejami Dānijā.
Esiet radoši ārā
Michael Molter, “NiSi” vēstnieks