Ielu fotogrāfija ir veids, kā izpētīt, atrast jaunas perspektīvas un unikālus mirkļus katru dienu.
Visas fotogrāfijas no Tomas Wikers | @tomaswikers
Iesākumā daži vārdi par kameras izvēli.
Ielas fotogrāfijā fotogrāfam parasti ir vēlme saplūst ar apkārtējo vidi un nepievērst sev pārāk lielu uzmanību. Es bieži izmantoju kompaktu “pavērs un fotografē” kameru, piemēram, Ricoh GR III vai kompaktu bezspoguļa kameru, piemēram, Fujifilm X-Pro2 ar Samyang 12 mm f/2 NCS. Arī 23 mm vai 35 mm darbojas labi, un, iespējams, tās ir vairāk pielāgotas ielas fotogrāfijai. Ar šīm kamerām ir patīkami fotografēt, un tās ērti var nēsāt līdzi. No pozitīvās puses raugoties, cilvēki domā, ka esmu tūrists, un mani lieki netraucē. Dažreiz es arī izmantoju savu Rolleiflex, un tas ir jauks veids, kā uzsākt sarunu, jo daudzus cilvēkus aizrauj antīkās analogās kameras.
1. Subjekti ir visur
Ielas fotogrāfijai nav obligāti jābūt uzņemtai uz ielas vai pilsētvidē. Nelielas, jautras situācijas var rasties jebkur, kur satiekas cilvēki, piemēram, parkā, kafejnīcā vai frizētavā. Uzkavējieties dažas minūtes un vērojiet, vai notiek kaut kas aizraujošs. Ja nenotiek, dodieties un izmēģiniet citu vietu, un varbūt atgriezieties atpakaļ vēlāk.
2. Esiet vienu soli priekšā
Fotografēšanas būtība ir redzēt, bet ielas fotogrāfijā jums pat jācenšas paredzēt situāciju, pirms tā notiek. Interesanti momenti bieži rodas pēkšņi, un jums ir jābūt gatavam. Pārliecinieties, vai kamerai ir iestatīts atbilstošs slēdža ātrums, objektīva diafragmas atvērums, ISO un fokuss, lai jūs varētu ātri pacelt to pie acīm un vienkārši nospiest slēdža pogu.
Ja redzat, ka notiek kaut kas interesants, bet jums jāmēģina iestatīt kameras iestatījumi, diemžēl brīdis tiks zaudēts. Ielas fotogrāfijā jums ir tikai dažas sekundes, lai izlemtu, un jums ir jābūt gatavam. Parasti es fotografēju ar diafragmas prioritāti un iestatu diafragmu uz aptuveni f/5,6-8 un fokusu aptuveni no 3-4 metriem līdz bezgalībai. Man ir arī daži iepriekš ieprogrammēti režīmi, kas ir piemēroti ielas fotogrāfijām, bet dažreiz es arī fotografēju programmas režīmā, lai uzņemtu ātri un ērti.
3. Izmantojiet fona priekšrocības
Plakātus un sienas gleznojumus var izmantot kā fonu stāstam. Taču izvairieties no traucējošiem elementiem fonā, piemēram, stabiem, kokiem vai ielu zīmēm, kas izskatās, it kā augtu no cilvēku galvām.
4. Esiet pacietīgs
Dažreiz, lai uzņemtu veiksmīgu attēlu, ir jāgaida ilgi. Izvēlieties objektu vidē vai gaismā ar veiksmīga attēla potenciālu un novērojiet to diskrēti. Ja paveiksies, galu galā radīsies kāda interesanta situācija, un līdz ar to ilgā gaidīšana pilnībā atmaksāsies.
5. Notveriet kustību
Fotoattēlam ne vienmēr ir jābūt asam. Attēli ar kustības aizmiglošanu bieži ir nedaudz poētiski, jo ne visas detaļas ir pilnīgi skaidras. Kad fotografējat kustīgus subjektus, mēģiniet panoramēt ar kameru un izmantojiet ilgu slēdža ātrumu, piemēram, 1/15 sekundes. Tādā veidā fons izplūst, kamēr pats objekts saglabā asumu.
6. Noliecieties
Fotografēšana, stāvot taisnās kājās, reti sniedz vislabāko perspektīvu. Zems kameras rakurss noved pie labākas tikšanās ar personu, kuru vēlaties fotografēt. Noliecoties vai nedaudz sasveroties uz sāniem, jūs iegūstat arī interesantāku kompozīciju. Tādā veidā var būt arī vieglāk atbrīvoties no traucējošiem elementiem fonā.
7. Gaisma un ēna
Gaisma ir ārkārtīgi svarīga fotografēšanā. Saules stari un ēnas var būt skaisti kompozīcijas elementi un palīdzēt radīt virziena izjūtu un noskaņojumu. Veltiet pāris minūtes, lai izmēģinātu dažādus iestatījumus, lai pārliecinātos, ka esat ieguvis perfektu attēlu un ka attēlā neparādās jūsu ēna. Bieži vien labākā gaisma ir no rīta un vēlā pēcpusdienā. Vakara gaisma un mākoņains laiks ir lieliski piemērots, lai izceltu bālus toņus. Izvairieties fotografēt spilgtā saules gaismā, ja vien tas īpaši nepalīdz fotogrāfijas subjektam (kas ir iespējams). Uzmanieties no savas ēnas!
8. Melnbalti vai krāsaini
Krāsaini attēli ir vislabākie, ja krāsa ir svarīga kompozīcijas sastāvdaļa. Melnbalts attēls uzsver saturu un vairāk vai mazāk piespiež skatītāju redzēt attēlā redzamo motīvu. Ja fotografējat RAW formātā, pēc tam varat izvēlēties, vai labāk izskatās krāsains vai melnbalts attēls. Ja izvēlaties pēdējo variantu, ir svarīgi rūpīgi veikt darbu digitālajā tumšajā telpā, lai gaisma, ēnas, kontrasti un mazi, smalki pelēki toņi pareizi parādītos gala attēlā.